Pozycjonowanie sklepu internetowego

Wiele osób prowadzących własny sklep internetowy do niedawna nie wiedziała, że poprzez pozycjonowanie można zachęcić klientów do zakupów.

Założenie takiego e-sklepu ma, jak zwykle, wady i zalety. Można stworzyć go na specjalnych platformach (płatnych) lub od podstaw na własnym, darmowym systemie (niezbędne są dość duże umiejętności techniczne). Decydując się na własny sklep internetowy, oczywiście z nastawieniem na sukces, warto stworzyć odpowiednie zaplecze i pozycjonować sklep. Pomoże to w uzyskaniu wysokiego miejsca i większego zainteresowania klientów. Atutem będzie używanie jak najdokładniejszej frazy.

Posługując się przykładami: jeśli wpiszemy „pozycjonowanie Warszawa” w wynikach pojawi się kilkadziesiąt stron. Przy profesjonalnym pozycjonowaniu strony koszt bardziej ogólnej frazy jest niższy. Ceny wzrastają przy użyciu bardziej szczegółowych słów kluczowych, np. „profesjonalne pozycjonowanie Warszawa Białołęka od podstaw do sukcesu” stron będzie już mniej. Drożej zapłacimy za kilkanaście lub kilkadziesiąt fraz (tzw. long tail). Ma to o tyle zalety, że szukając czegoś konkretnego klient jest zdecydowany na zakup i jeśli już odwiedzi nasz sklep-zapewne dokona zakupu.

Decydując się na biznes przez Internet zadbanie o zaplecze sklepu jest niebywale ważne. Na początku poświęcimy wiele czasu na ciągłe poprawianie błędów i odpowiedni dobór słów kluczowych (pozycjonowanie Warszawa), a także na ciągłe udoskonalanie, naukę i poznawanie tajników działania i funkcjonowania sklepu. Nauczymy się jak docierać do większej liczby potencjalnych klientów, zostawiając konkurencję w tyle. Zapewne będziemy śledzić wygląda i badać struktury działania innych sklepów. Często wydamy trochę pieniędzy na profesjonalną pomoc czy audyt seo dla uzyskania w przyszłości zamierzonych celów i powodzenia naszego przedsięwzięcia.